Un peu plus d’un mois de travaux et l’ancien site a fait place à une grande fosse où on a déjà commencé à ériger des infrastructures.
Voir aussi : Anneau de glace, Infrastructures sportives.
Eric Jaffe
Citylab
Whenever a road project gets announced, the first thing officials talk about is how it’s going to reduce traffic. Just last month, for instance, the Connecticut DOT reported that it would be widening Interstates 95 and 84, a project that would result in major economic benefits from “easing congestion”:
The analysis found that adding a lane in each direction border-to-border will save I-95 travelers well over 14 million hours of delays by the year 2040. Likewise, the widening of I-84 will save travelers over 4.7 million hours of delays during the same period.
Never mind that it’s unclear whether major highway projects actually provide an economic boost (many of the supposed new benefits are simply a relocation of existing business activity). Congestion relief itself is a dubious claim when it comes to road expansions. Transportation experts have repeatedly found that building new roads inevitably encourages more people to drive, which in turn negates any congestion savings—a phenomenon known as “induced demand.”
Voir aussi : Message d'intérêt public.
Québec Urbain a reçu ce communiqué de « Voix citoyenne »:
Voix citoyenne suit le dossier du « Phare » depuis que les citoyens de Québec ont appris son existence par les médias alors que les dés étaient déjà jetés. Nous avons participé à la séance d’information donnée par le promoteur du projet monsieur Michel Dallaire en juin 2018, un produit marketing. Nous avons participé également à la séance d’information de la Ville de Québec le 29 octobre 2018 où nous avons appris d’entrée de jeu qu’il n’y aurait pas de séance de consultation publique proprement dite mais une séance de droit de parole le 21 novembre. Voix citoyenne y présentera une communication, jointe.
Voir aussi : Projet - Le Phare de Québec.